Gästinlägg av Linnea!

Emma Johansson / 06 Januari, 2013 - 22:17 / Allmänt

Heeeeej allihopa! Det är Emmas kusin Linnea som skriver. Emma bad mig göra ett gästinlägg om mig och henne och det gör jag så gärna :) För det första måste jag säga att Emma är verkligen världens bästa person som finns! Jag beundrar hennes styrka som hon har, hon har inte haft det så lätt i skolan och har kämpat på med sin klass, matte (hon älskar matte) och har tagit sig igenom hela grundskolan och går nu första året på gymnasiet. Jag är så stolt över dig och kommer stå längst fram på din student! Jag går gärna på balen med dig också för det är kul att klä upp sig. Alltså seriöst, jag går med dig. Om du vill :D
 
Jag har funderat över saker som är typiskt Emma, och en sak är att hon måste ha städat och fint överallt (nån dag ska jag smula hårdbröd i hennes säng, fatta paniken hon kommer få hehe) och att hon blir helt besatt om hon får typ en repa på mobilen. Hon sitter liksom och tittar och känner på mobilen hela tiden och ba "är det en repa här?" "tryck på den här knappen, känns den konstig, tror du den är trasig?". Och så fort jag har fått en repa på mobilen så ba "FÅR JAG SE?!", men det roliga är att hon blir orolig över en liten, liten repa på mobilen som inte ens jag ser, men att hennes skyddsplast är halvt löst och smutsigt stör hon sig inte på. Haha så gulligt. Och att hon älskar djur har väl ingen missat haha. Min lilla kusse ♥
 
Bild från Piteå
 
Det roliga med mig och Emma är att vi är helt olika med precis allt, förutom vår humor. Vi har helt olika killsmak, klädsmak, musiksmak, matsmak... allt! Filmer och humor är typ det vi är överens om. En del personer funkar ju inte alls ihop om de är för olika (har själv varit med om det), men vi bara... klickar haha. Med Emma kan jag vara mig själv till 110% och i och med det har vi varit med om en del pinsamma saker haha. Och att Emma är hur skadeglad som helst så gör inte det saken bättre haha. Exempel på hennes skadeglädje:
 
• Jag halkade på väg till bussen så min börs öppnade sig och alla kort och pengar for ut, och så ett stort blåmärke på rumpan på det så ser jag Emma bredvid mig som håller på dö av skratt!
• Jag hoppade över en boll med hopprep (fråga mig inte varför) och ramlar och stukar foten så jag får hoppa på kryckor i flera veckor, och vad gör Emma? Står och skrattar ihjäl sig haha
• Jag springer i världens fart in med foten i ett bordsben och slår tårna och Emma... hon skrattar!
Det finns typ 10000 fler exempel haha
 
Men vi skrattar så himla mycket varenda gång vi är med varann, och att det skiljer 3 år mellan oss bryr jag mig inte om. Hon gör mig glad och jag mår bra av att vara med henne, och det är det viktigaste. Vi gör allt från att prata killar och andra seriösa saker till att låta fantasin skena och skratta i timmar, och ta promenader och äta och åka buss och allt vi nu gör haha. Visst blir vi irriterade på varann ibland som alla andra, men det är inte ofta. Hon har varit ett enormt stöd för mig det senaste året när jag inte mått så bra, och det är så skönt att veta att hon alltid finns där. Vi har många minnen tillsammans från alla dessa år tillsammans, men Turkiet 2010 är mitt allra bästa minne med henne. 2 veckor tillsammans utomlands (med massa snygga killar), kan det bli bättre? Jag är så glad över alla våra minnen tillsammans, och jag hoppas på fler! Du är ju trots allt min kusin Emma, så du slipper inte mig så lätt ;) Jag älskar dig tusen gånger om och finns alltid här för dig! ♥ Här har jag några bilder som är typiskt oss (du får stå ut med dom här bilderna emma efter alla fula bilder du har lagt ut på mig!)
 
Snygga tjejer haha
 
Jag ska nog sätta ihop en film från alla sjuka filmer jag har på oss i min mobil haha... puss Emma och alla andra!! Over and out! :)
 
/Linnea
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: