Argumenterande uppsats

Emma Johansson / 16 Januari, 2013 - 13:50 / Allmänt

Jag har svenska just nu och vi ska skriva en argumenterande uppsats och jag har börjat så här
 

På sidan youtube lägger folk upp klipp där djur plågas och eftersom jag är en riktig djurvän så är jag såklart emot djurplågeri och jag önskar att alla också skulle vara det. Djur är precis lika mycket värda som vi människor. Djurplågeri ska stoppas. Jag fattar verkligen inte att ens tänka tanken att plåga ett djur, alla djur kan inte försvara sig mot en människa när vissa är så små och inte har så mycket kraft att försöka klara sig och att då vara elak mot dom är helt onödigt. Att se ett djur inte må bra eller ha väldigt väldigt ont gör ont i mitt hjärta, jag kan inte se på något sånt dumt. Djur ska absolut inte behöva utsättas för plågeri. Har man inte tid med sitt eget djur man har köpt så ska man inte strunta i att ta hand om det, skänk bort det är sälj det istället. Djur ska må bra och trivas i hemmet och ska inte utsättas för våld. Skulle alla vara emot djurplågeri och se till att djuren mår bra skulle inget djur lida.

 

Vad tycker ni om det? :)

 

Postat av: Lina

Så bra skrivit.Jag själv hatar när dom plågar djur ,Brukar se på animalplanet och ryser när jag ser hur dom behndlar djuren så otäckt .Brukar inte titta på de filmer dom lägger upp på facebook på djurplågeri för då grinar jag ..

2013-01-16 @ 18:10:48


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: