Gästbloggare: Joel Andreasson

Emma Johansson / 14 November, 2012 - 21:21 / Allmänt

Hej, heter Joel Andreasson och är en kille på 16 år.
Går i ettan på gymnasiet i media. Har en egen blogg som jag tyvärr la ner i somras, det blev lite slitsamt kan jag säga.
På min blogg skrev jag mycket om självkänsla och självförtroende blandat med min vardag. I och med att jag arbetade väldigt mycket med mitt egna självförtroende så blev bloggen mitt sätt att få lite bekräftelse och ett starkare självförtroende. Är tillsammans med världens vackraste kille och vi har känt varandra i nästan ett halv år men bara varit tillsammans i två månader.
Hade tänkt publicera ett inlägg jag skrev på min blogg för ett tag sedan om självhat och mina tankar runt detta.
Vill ni läsa mer om mina inlägg så kan ni alltid gå in på www.joellove.blogg.se
 

Självhat

Det är inte så att jag hatar den jag är, jag  hatar inte de val jag gjort eller dom jag förmodligen kommer att välja.  Blir aldrig glad över det jag ser i spegeln. Aldrig nöjd med min kropp  eller mitt utseende. Min familj brukar reta mig ibland för att jag fixar mig även om jag bara ska sitta hemma i soffan. För mig handlar inte  utseende om vad andra tycker utan det handlar om att jag själv ska va  nöjd med den jag är. Skulle aldrig fixa mig för någon annans skull. Jag stressade inte med att komma ut för mina föräldrar eller vänner. Jag  ville ta tid att tänka på vem jag ville vara, från början var jag äcklad över vem jag var. Egentligen var jag nog mest rädd. Jag var inte okej  med min läggning innan jag kom ut och jag är fortfarande inte okej med  den. Varje dag försöker jag se fördelar med den jag är, sällan jag  lyckas. Jag är rädd för att inte gilla mig själv. Jag vill inte va ännu  en tonåring som förnekar sig själv, jag vill det som alla andra vill.  Känna att jag duger precis som du är. Jag visar acceptans till  alla runt omkring mig. Jag vet att jag inte är ensam. Vet inte om ordet  "självhat" är för starkt med det jag känner. Jag kan inte komma över att jag är den jag är. Jag måste lära mig att leva med mig själv, måste  lära mig acceptera den jag är och vad jag tror på.
Min bästa vän sa till mig "Bättre vara sig själv än en dålig kopia av någon annan." Det är något jag försöker leva efter och jag hoppas att med tiden så  kommer detta vara självklart för alla människor på planeten.

Tack och Kram!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: