Frågestund med Maikel! :D

Emma Johansson / 04 Augusti, 2013 - 16:35 / Allmänt

Frågestund med Maikel! :D
 
1. Hur var det att vara med i Idol?
 
Det var bland det roligaste jag någonsin har gjort, allt ifrån att få sjunga på scen bland mycket människor, till att vara med i en så stor TV-produktion och sist men inte minst alla andra Idoler man lärde känna, det är nog det jag är mest glad över, alla man lärde känna! :D
 
2. Finns det något du kunde har gjort annorlunda under din tid i idol?
 
Om vi säger såhär, hade jag varit med idag med den lilla "rutinen" eller kunskap om vad jag kan sjunga och hur högt/lågt jag kan sjunga, så hade jag nog valt annorlunda, men då kanske min resa inte hade sett ut som den gjorde :D Så med tanke på för två år sen så nej, jag känner inte att jag kunde gjort något annorlunda, jag var mig själv och sjöng det jag gillade typ :)
 
3. Har du någon artist du lyssna lite extra på? isåfall vem?
 
 
Oj, jag har faktiskt ingen sådär som jag lyssnat på extra, jag har väl typ lyssnat på massa olika extra, jag är en sån som om jag hör en låt jag gillar lyssnar jag bara på den i 2 veckor haha :D Så just nu är det Bruno Mars och James Arthur! Annars artister jag lyssnat mycket på är Justin Timberlake, Frank Ocean, Stevie Wonder!
 
4. Idol/X-Factor?
 
Idol ;) haha nej men, båda formaten är ju grymma! Handlar ju om att ta fram talang men jag får väl säga Idol dels för att jag varit med där och sen för att man blir sin egen artist tidigare tror jag när man får köra helt själv än att ha någon som coachar dig.
 
5. Vilka kändisar känner du?
 
Det är väl gänget från Idol 2011 som blir det gänget kändisar man känner, sen har man ju träffat jättemånga som man hälsar på om man ser och så!
 
6. favoritsport?
 
Handboll, går fort, mycket mål, inga konstigheter! ;)
 
7. vad tycker du om min blogg? hihi
 
Grym ju! Allt ifrån vad som händer i ditt liv, till intressen och grym musik :D 5/5 Toasters! :D
 
8. facebook/instagram?
 
Jag är rätt dålig på båda, men Instagram tror jag :D  Man slipper tänka ut så mycket på vad man ska skriva haha :P
 
9. Har du något bra tips till alla där ute som vill bli artist?
 

VAR DIG SJÄLV!!! Oavsett vad som händer eller hur stor du än blir, var alltid dig själv, var ödmjuk och tacksam för det du har runt omkring dig. Sen måste du ha en jävla vilja, du måste träna, träna, träna. Sjung hela tiden, bli bättre utvecklas, det finns så många där ute som vill lyckas och som är jätteduktiga, visa att du vill det mer! Sen är väl egentligen ett av dem bästa tipsen att söka till typ Idol, det är ett jättebra program där man kan testa sina vingar och se hur det går, sen är det inte alltid man kanske går vidare men det tar inte slut där! Finns folk jag känner som inte ens fick en guldbiljett som borde ha fått det! Så bara kämpa!
 
10. Har ditt liv förändrats något efter idol?
 
Ja absolut, jag har fått nya vänner, jag har träffat människor jag aldrig trodde jag skulle få göra, sett saker jag aldrig trodde jag skulle se! Men framförallt så växte jag som människa, jag fick ett mycket bättre självförtroende, jag vet att det finns 100 som säger att man är dålig, om det finns en som tycker man är bra ska man få den personen att fortsätta tycka det! :D
 
Postat av: Henriette

SV; Det kan också vara skönt och behövligt ibland :)

2013-08-04 @ 16:57:06
URL: http://justonelikeme.bloggplatsen.se/
Postat av: ELIN

Sv: Åh ja, jag måste faktiskt säga att sthlm är helt underbart. & det säger jag inte bara för att jag bor här utan för att det faktiskt är det :) <3 Vad ska du göra här? :D

2013-08-04 @ 17:10:30
URL: http://wahhlgren.blogg.se
Postat av: jainaba

Sv: ja det är det:)

2013-08-04 @ 17:35:26
URL: http://jainabaholm.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: